BILANS DODATNI
marzec 2020
16
Porozmawiajmy...
■
Po wielu latach pracy na kierowniczych stanowiskach w Grupie No-
max, z którą identyfikowała panią branża mięsna, zmieniła pani miejsce
pracy. Skąd taka decyzja?
– Ta zmiana otworzyła przede mną nowe możliwości, poszerzyła
horyzont i wiązała się z wyjściem ze strefy komfortu. Nowe wyz-
wania oznaczają dla mnie rozwój i dostarczają dobrej energii.
Czasami w życiu warto podjąć takie ryzyko…
Nowa organizacja to poznawanie od podstaw specyfiki, asorty-
mentu, relacji, procesów, struktury, komunikacji i wiele by jesz-
cze elementów wymieniać…. Początkowy etap mojej pracy to
głównie nauka i słuchanie ekspertów, którzy od lat specjalizują
się w sprzedaży maszyn i świadczeniu usług serwisowych. Do-
świadczanie codziennie nowych wyzwań, poznawanie nowych
ludzi daje mi dużo satysfakcji i motywuje do działania. Umiejętne
łączenie 15-letniego doświadczenia zdobytego w Grupie No-
max – czołowego producenta siatek i osłonek – z zupełnie nową
specyfiką, jaką jest sprzedaż i serwis maszyn, to dla mnie nowe
zadanie, które daje też dużą radość.
■
Nie bez znaczenia jest chyba to, że firmy Promar i Promatec rozpo-
czynają nowy rozdział swojej działalności?
– To właśnie było i jest dla mnie ważne – czerpanie z tego, co
firma stworzyła przez 30 lat, ale i budowanie nowego sposobu
komunikacji z pracownikami, partnerami i klientami, nowego
sposobu współpracy oraz budowanie wizerunku firmy Promatec.
Właśnie ten etap, kiedy firma rozpoczyna nowy rozdział, jest dla
mnie bardzo motywujący, ponieważ i ja mogę wnieść w ten pro-
ces swoje doświadczenie. W firmie Promatec skupiamy oferty
kilkunastu partnerów – światowych liderów branży maszynowej.
Każda z firm co roku wprowadza innowację, pokazuje światu
nową lub udoskonaloną wersję swojej klipsownicy czy nadziewar-
ki.Tak samo jak producenci telefonów wprowadzają nowy model
aparatu, podobnie producenci maszyn wprowadzają np. model
komory wędzarniczej. Nowa wersja jest jeszcze bardziej energo-
oszczędna, zautomatyzowana, wyposażona w prosty w obsłudze
panel dotykowy czy o jeszcze bardziej ergonomicznym kształcie.
Każda z firm bacznie obserwuje zmiany na rynku, analizuje glo-
balne trendy i rozbudowuje swoje portfolio. Naszym zadaniem
jest spójne wdrażanie strategii parterów na krajowy rynek, do-
stosowanie głównych kierunków rozwoju do polskiej specyfiki.
Z pokorą słuchamy naszych klientów i staramy się skutecznie
komunikować ich potrzeby zagranicznym partnerom.
■
Jakie wyzwania i priorytety będą towarzyszyć pani przez najbliższe
miesiące?
– Po kilkunastu tygodniach mojej pracy nadal jesteśmy w proce-
sie zmiany. Kluczowym elementem jest na tym etapie komuni-
kacja. Doskonale wiemy, że najchętniej wykorzystuje się utarte
przez lata schematy działania, a mamy coraz mniej czasu i rosnący
zakres odpowiedzialności. Aktualnie pracujemy nad zasadami
współpracy i komunikacji pomiędzy Promatec a Promar, które są
firmami-córkami Poly-clip System. Mamy już za sobą spotkanie
działów marketingu obu firm, przed nami spotkanie zespołów
Z ANNĄ FILIPCZAK
DYREKTOR ZARZĄDZAJĄCĄ FIRMY PROMATEC
ROZMAWIA BOŻENA SKARŻYŃSKA
Rozwój oznacza zmianę,
a zmiana łączy się z ryzykiem
Anna Filipczak
jest związana z branżą spożywczą od 15 lat. Swo-
je doświadczenie zdobyławGrupie Nomax, który jest wiodącym
producentem opakowań dla przemysłu mięsnego.
Przez 10 lat pełniła funkcje w zarządzie Grupy, odpowiadając za
rozwój sprzedaży, pozyskiwanie nowych rynkóworaz kreowanie
wizerunku firmy.
W 2013 roku uzyskała dyplom Executive Master of Business Ad-
ministration Coventry University. Ukończyła również liczne kursy
z zakresu zarządzania projektami, sprzedaży, marketingu i za-
rządzania zespołem. Włada językiem angielskim i niemieckim.
Zdobyte przez lata doświadczenie w sprzedaży oraz w budo-
waniu relacji biznesowych na rynku krajowym i międzynaro-
dowym doskonale wpisuje się w strategię rozwoju nowej firmy
– Promatec sp. z o.o.
sprzedaży. Przyświeca nam główny cel budowania i czerpania
z 30 lat doświadczenia, wypracowanego w ramach jednego or-
ganizmu. Mamy świadomość, że specyfika produkcji i sprzedaży
dodatków różni się znacząco od sprzedaży maszyn i usług serwi-
su. Pamiętajmy jednak, że na rynku polskim docieramy do tego
samego klienta.
W odniesieniu do strategii sprzedaży na rok 2020 aktywnie
wchodzimy w branżę piekarniczo-cukierniczą, oferując innowa-
cyjne rozwiązania, będące odpowiedzią na aktualną sytuację na
rynku pracy i kosztów produkcji. Intensywnie rozwijamy rów-
nież projekty dedykowane jako integrator procesów produkcyj-
nych. Niezależnie od wielkości zakładu możemy zautomatyzować
transport międzyprocesowy, zintegrować maszyny i urządzenia
w ciągi produkcyjne, realizując tym samym zakładane cele pro-
jektów, jakimi są np. optymalizacje kosztowe i czasowe. Wyko-
rzystujemy tutaj wieloletnie doświadczenie naszego zespołu oraz
innowacyjne spojrzenie inżynierów. Na maszynach i serwisie wy-
rośliśmy, potrafimy w sposób unikatowy połączyć te kompetencje,
podążając za aktualnymi trendami.
■