Previous Page  16 / 48 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 16 / 48 Next Page
Page Background

BILANS DODATNI

marzec 2020

16

Porozmawiajmy...

Po wielu latach pracy na kierowniczych stanowiskach w Grupie No-

max, z którą identyfikowała panią branża mięsna, zmieniła pani miejsce

pracy. Skąd taka decyzja?

– Ta zmiana otworzyła przede mną nowe możliwości, poszerzyła

horyzont i wiązała się z wyjściem ze strefy komfortu. Nowe wyz-

wania oznaczają dla mnie rozwój i dostarczają dobrej energii.

Czasami w życiu warto podjąć takie ryzyko…

Nowa organizacja to poznawanie od podstaw specyfiki, asorty-

mentu, relacji, procesów, struktury, komunikacji i wiele by jesz-

cze elementów wymieniać…. Początkowy etap mojej pracy to

głównie nauka i słuchanie ekspertów, którzy od lat specjalizują

się w sprzedaży maszyn i świadczeniu usług serwisowych. Do-

świadczanie codziennie nowych wyzwań, poznawanie nowych

ludzi daje mi dużo satysfakcji i motywuje do działania. Umiejętne

łączenie 15-letniego doświadczenia zdobytego w Grupie No-

max – czołowego producenta siatek i osłonek – z zupełnie nową

specyfiką, jaką jest sprzedaż i serwis maszyn, to dla mnie nowe

zadanie, które daje też dużą radość.

Nie bez znaczenia jest chyba to, że firmy Promar i Promatec rozpo-

czynają nowy rozdział swojej działalności?

– To właśnie było i jest dla mnie ważne – czerpanie z tego, co

firma stworzyła przez 30 lat, ale i budowanie nowego sposobu

komunikacji z pracownikami, partnerami i klientami, nowego

sposobu współpracy oraz budowanie wizerunku firmy Promatec.

Właśnie ten etap, kiedy firma rozpoczyna nowy rozdział, jest dla

mnie bardzo motywujący, ponieważ i ja mogę wnieść w ten pro-

ces swoje doświadczenie. W firmie Promatec skupiamy oferty

kilkunastu partnerów – światowych liderów branży maszynowej.

Każda z firm co roku wprowadza innowację, pokazuje światu

nową lub udoskonaloną wersję swojej klipsownicy czy nadziewar-

ki.Tak samo jak producenci telefonów wprowadzają nowy model

aparatu, podobnie producenci maszyn wprowadzają np. model

komory wędzarniczej. Nowa wersja jest jeszcze bardziej energo-

oszczędna, zautomatyzowana, wyposażona w prosty w obsłudze

panel dotykowy czy o jeszcze bardziej ergonomicznym kształcie.

Każda z firm bacznie obserwuje zmiany na rynku, analizuje glo-

balne trendy i rozbudowuje swoje portfolio. Naszym zadaniem

jest spójne wdrażanie strategii parterów na krajowy rynek, do-

stosowanie głównych kierunków rozwoju do polskiej specyfiki.

Z pokorą słuchamy naszych klientów i staramy się skutecznie

komunikować ich potrzeby zagranicznym partnerom.

Jakie wyzwania i priorytety będą towarzyszyć pani przez najbliższe

miesiące?

– Po kilkunastu tygodniach mojej pracy nadal jesteśmy w proce-

sie zmiany. Kluczowym elementem jest na tym etapie komuni-

kacja. Doskonale wiemy, że najchętniej wykorzystuje się utarte

przez lata schematy działania, a mamy coraz mniej czasu i rosnący

zakres odpowiedzialności. Aktualnie pracujemy nad zasadami

współpracy i komunikacji pomiędzy Promatec a Promar, które są

firmami-córkami Poly-clip System. Mamy już za sobą spotkanie

działów marketingu obu firm, przed nami spotkanie zespołów

Z ANNĄ FILIPCZAK

DYREKTOR ZARZĄDZAJĄCĄ FIRMY PROMATEC

ROZMAWIA BOŻENA SKARŻYŃSKA

Rozwój oznacza zmianę,

a zmiana łączy się z ryzykiem

Anna Filipczak

jest związana z branżą spożywczą od 15 lat. Swo-

je doświadczenie zdobyławGrupie Nomax, który jest wiodącym

producentem opakowań dla przemysłu mięsnego.

Przez 10 lat pełniła funkcje w zarządzie Grupy, odpowiadając za

rozwój sprzedaży, pozyskiwanie nowych rynkóworaz kreowanie

wizerunku firmy.

W 2013 roku uzyskała dyplom Executive Master of Business Ad-

ministration Coventry University. Ukończyła również liczne kursy

z zakresu zarządzania projektami, sprzedaży, marketingu i za-

rządzania zespołem. Włada językiem angielskim i niemieckim.

Zdobyte przez lata doświadczenie w sprzedaży oraz w budo-

waniu relacji biznesowych na rynku krajowym i międzynaro-

dowym doskonale wpisuje się w strategię rozwoju nowej firmy

– Promatec sp. z o.o.

sprzedaży. Przyświeca nam główny cel budowania i czerpania

z 30 lat doświadczenia, wypracowanego w ramach jednego or-

ganizmu. Mamy świadomość, że specyfika produkcji i sprzedaży

dodatków różni się znacząco od sprzedaży maszyn i usług serwi-

su. Pamiętajmy jednak, że na rynku polskim docieramy do tego

samego klienta.

W odniesieniu do strategii sprzedaży na rok 2020 aktywnie

wchodzimy w branżę piekarniczo-cukierniczą, oferując innowa-

cyjne rozwiązania, będące odpowiedzią na aktualną sytuację na

rynku pracy i kosztów produkcji. Intensywnie rozwijamy rów-

nież projekty dedykowane jako integrator procesów produkcyj-

nych. Niezależnie od wielkości zakładu możemy zautomatyzować

transport międzyprocesowy, zintegrować maszyny i urządzenia

w ciągi produkcyjne, realizując tym samym zakładane cele pro-

jektów, jakimi są np. optymalizacje kosztowe i czasowe. Wyko-

rzystujemy tutaj wieloletnie doświadczenie naszego zespołu oraz

innowacyjne spojrzenie inżynierów. Na maszynach i serwisie wy-

rośliśmy, potrafimy w sposób unikatowy połączyć te kompetencje,

podążając za aktualnymi trendami.