„Nie wierzę byśmy w przyszłości swoją dietę opierali wyłącznie na produktach roślinnych”
Wywiad z Grzegorzem Mechem strategic insight managerem GfK Polonia
- Jest Pan ekspertem, który doskonale wyczuwa trendy występujące w handlu. Z danych, które otrzymujemy wynika wyraźnie, że konsumenci coraz częściej na zakupy wybierają się do dyskontów i wybierają tam głównie pakowane mięso i wędliny. Z czego to wynika?
- Wynika to z kilku względów. Po pierwsze kanał dyskontowy w czasie pandemii radził sobie doskonale. Od samego początku stworzył doskonałe warunki do robienia bezpiecznych zakupów. To między innymi urządzenia do dezynfekcji rąk, przestrzeganie limitów osób w sklepach, dostępność rękawiczek przekonały konsumenta do tego, że warto w nich robić zakupy. W imię bezpieczeństwa Polacy zredukowali liczbę odwiedzanych sklepów, a tym samym zrezygnowali z pewnych produktów na korzyść ich substytutów. Dyskonty na tym bardzo skorzystały. Oferta dyskontów to produkty pakowane, dlatego też ten segment zyskał. Z drugiej strony należy pamiętać też o tym, że konsumenci coraz chętniej sprawdzają etykiety, a w produktach pakowanych jest to po prostu łatwiejsze.
- Do tego za wyborem mięsa pakowanego przemawiają także względy higieniczne
- Oczywiście, pakowanie ogranicza bezpośredni kontakt z mięsem osób postronnych. Ostatnią rzeczą na którą zwrócę uwagę to oczywiście wygoda. Kupujemy mięso pakowane bo możemy wybrać porcje jakie nam pasują - idealnie pokrojone kawałki.
Więcej czytaj:
Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej |
|
---|---|
ul. Miodowa 14 00-246 Warszawa |
|
+48 22 6350184 507-130-369 |
|
biuro@srw.org.pl |