Wyjątkowym wstępem do II Biało-czerwonej Konferencji Branży Mięsnej był godzinny speed networking. Pierwszy raz ten sposób nawiązania znajomości wśród uczestników spotkania SRW RP zaproponowało w ubiegłym roku. I już wtedy pomysł spotkał się z pozytywnym odbiorem.
Podczas tej edycji Konferencji zaproponowano uczestnikom speed networkingu dopracowaną formę tej tylko z pozoru zabawy. Zaletami speed networkingu są możliwości poznania wielu osób w ciągu godziny, a także to, że jego uczestnicy od początku są pozytywnie nastawieni do rozmów. Speed networking bowiem, to wysoce wydajne i oszczędzające czas podejście do nawiązywania kontaktów zawodowych. Może przybierać różne formy, ale celem jest spotkanie jak największej liczby osób tak szybko, jak to możliwe. Tym razem kolejnym rozmówcom dano tylko 3 minuty. Wystarczyło, ponieważ głównym celem nie było znalezienie jednego partnera, ale nawiązanie wielu istotnych znajomości, które mogą przynieść korzyści w biznesie.
Trzyminutowa rozmowa, to okazja, by się przedstawić i zaprezentować swoją firmę, wymienić się wizytówkami i zapisać kontakt. A jak przebiegał speed networking zaproponowany przez Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP? Oto niektóre z „podsłuchanych” rozmów…
- Jestem przedstawicielem firmy K-Energy Partners, która jest członkiem wspierającym SRW RP – mówi Kamil Tokarczyk. – Jesteśmy brokerem energetycznym, zajmujemy się optymalizacją kosztów w zakresie dostaw sprzedaży energii elektrycznej i gazu ziemnego dla branży mięsnej. Naszym stałym klientem jest jeden z większych zakładów członkowskich Stowarzyszenia. Od kilku miesięcy budujemy sieć powiązań wśród członków tej organizacji, spotykamy się i poznajemy. Myślę, że z każdym miesiącem partnerów z SRW będzie przybywało…
- Witam serdecznie – Łukasz Smardzewski, firma Everfex. Jesteśmy członkiem wspierającym, a zajmujemy się zabezpieczeniem marży naszych klientów na kontraktach terminowych. Jeśli ktoś jest importerem lub eksporterem, my chronimy jego marżę w kontekście wymiany walut. Naszymi klientami jest już około trzech tysięcy firm, w tym kilka członkowskich z SRW RP. Planujemy dalej rozwijać naszą współpracę…
- Dzień dobry – Arek Krzywiński, CSB System, dostawca zintegrowanych systemów komputerowych. Specjalizujemy się w projektach dla zakładów przetwórstwa mięsnego. Miło mi poznać przedstawiciela firmy Zakrzewski. Znamy ją z rozmów na temat wymiany systemów w zakładzie…
- Wciąż rozważamy tę wymianę – mówi Artur Kuczyński przedstawiciel ZM Zakrzewscy. – Tworzymy grupę zakładów, także przetwórstwa, które rozwijamy w zakładzie w Stanisławowie. Nadal stawiamy na produkcję znakomitych parówek, które dostarczamy między innymi do sieci gastronomicznej Orlen…
- Andrób Olszewscy, niewielki zakład masarski typu MOL w województwie kujawsko-pomorskim, w miejscowości Suchorączek – mówi Roman Olszewski. - Od sześciu lat w SRW RP. Zatrudniamy 15 osób. Naszą specjalnością są produkty regionalne. Ostatnio w Minikowie otrzymaliśmy wyróżnienie za schab pieczony. Będziemy uczestnikami tegorocznej edycji Smaki Regionów w Poznaniu…
- Jestem z agencji pośrednictwa pracy – mówi Katarzyna Balicka, menadżer Grupy Progres. – Zajmujemy się rekrutacją i zatrudnieniem pracowników. Przyjechałam na konferencję, żeby poznać potrzeby firm i przedstawić im naszą ofertę. Jesteśmy na etapie ustalania zasad współpracy z SRW RP i docierania do członków Stowarzyszenia…
- Jestem reprezentantką firmy Best of Poland, która działa w Singapurze – mówi Kasia Kupiec, jej założycielka. – Promuję polskie produkty, organizuję polskie eventy oraz wycieczki do Singapuru. Pomagałam Stowarzyszeniu w czasie ostatnich targów w Singapurze, na którym promowali produkty mięsne na stoisku Teste Europe...
- Łukasz Żbikowski, Zakład Przetwórstwa Mięsnego Żbikowski, jedyny taki w Polsce, który ma mocny marketing na YouTube. Jestem… aktorem naszej firmy. W filmach dostępnych na YouTube pokazujemy, jak robimy wędliny. Nasz najbardziej znany produkt to Kiełbasa Drwala. Kolejny nasz najnowszy przebój to kiełbasa La Kiełba. Dzięki temu kanałowi istniejemy na rynku. W ciągu roku z 5 ton miesięcznie mogliśmy powiększyć produkcję do 40 ton. Od 4 miesięcy mamy sklep internetowy i już znaleźliśmy się w pierwszej piątce sklepów internetowych. Planujemy rozwinąć sprzedaż zagranicą…
- Myślę, że wkrótce będziecie potrzebowali pracowników – mówi Katarzyna Balicka z Grupy Progres.
- Mam nadzieję – odpowiada Łukasz Żbikowski. – Jesteśmy w trakcie przygotowania projektu dla inwestora, który jest zainteresowany rozbudową naszego zakładu…
W ciągu godziny takich speednetworkingowych rozmów były dziesiątki. Wszystkie naprawdę ciekawe i dające nadzieję na nowe kontakty biznesowe.
Moim rozmówcom i „podsłuchiwanym” serdecznie dziękuję za spotkanie.
Bożena Skarżyńska
Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej |
|
---|---|
ul. Miodowa 14 00-246 Warszawa |
|
+48 22 6350184 507-130-369 |
|
biuro@srw.org.pl |