Rusza kolejna edycja kampanii resortu rolnictwa

26.05.2023

Kupuj świadomie - PRODUKT POLSKI.

- Zachęcamy konsumentów, by przy wyborze produktów częściej sięgali po towary z biało-czerwonym znakiem „Produkt polski” - powiedział wiceminister rolnictwa Rafał Romanowski podczas konferencji inaugurującej kolejną edycję kampanii Kupuj Świadomie Produkt Polski.

Z badań rynku wynika, że „Produkt polski” to najbardziej rozpoznawalny znak resortu rolnictwa. Według wiceministra, wybierając oznaczony w ten sposób towar, mamy 100 proc. gwarancję, że został on wytworzony z polskich produktów, od polskiego rolnika.

Rafał Romanowski zwrócił uwagę, że każdy produkt z oznaczeniem "Produkt polski" musi zawierać co najmniej 75 proc. surowców wytworzonych w Polsce. Pozostałe 25 proc. dopuszczone jest dla surowców, które nie są wytwarzane w Polsce (np. bakalie czy przyprawy).

Kampania Kupuj Świadomie to kolejna edycja akcji promocyjno-informacyjnej, którą od 2019 r. prowadzi Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wspólnie z Krajowy Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa (KOWR). Kampania ma na celu edukację konsumentów, pokazując im, że warto zwracać uwagę na pochodzenie produktów podczas codziennych zakupów i czytać etykiety produktów spożywczych. Ponadto rolnicy i producenci żywności są informowani o możliwościach i warunkach znakowania wyrobów biało-czerwonym znakiem „Produkt polski”.

O sukcesie polskiej żywności może świadczyć to, że w ubiegłym roku padł kolejny rekord - wartość eksportu polskiej żywności osiągnęła ponad 47 mld euro, przy bardzo korzystnym dodatnim bilansie handlowym, który wynosi ponad 15,5 mld euro.

- Konsumenci coraz bardziej doceniają pochodzenie produktów. Zdecydowanie rośnie ich patriotyzm konsumencki (...). Warto pamiętać, że z każdej wydanej na taki produkt złotówki ponad 80 proc. wraca do krajowego obiegu gospodarczego – podkreślił wiceminister Romanowski.

Dodajmy, że Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP od początku tego roku jest zaangażowane w propagowanie lokalnego patriotyzmu konsumenckiego, co zostało docenione przez szefów resortu rolnictwa.

***

- Z końcem lipca zorganizujemy w całej Polsce 240 pikników z Produktem Polskim, a 24 i 25 czerwca na Stadionie Narodowym przeprowadzimy I festiwal polskiej żywności wysokiej jakości - poinformował Waldemar Humięcki, dyrektor generalny KOWR.

Kampania Kupuj Świadomie Produkt Polski obejmuje spot, banery i plakat. Będzie prowadzona także w telewizji oraz w radio.

Na podstawie: wnp.pl

Dane Adresowe

Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy
Rzeczypospolitej Polskiej
ul. Miodowa 14
00-246 Warszawa
+48 22 6350184
507-130-369
biuro@srw.org.pl

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.