Kupuj świadomie - PRODUKT POLSKI.
- Zachęcamy konsumentów, by przy wyborze produktów częściej sięgali po towary z biało-czerwonym znakiem „Produkt polski” - powiedział wiceminister rolnictwa Rafał Romanowski podczas konferencji inaugurującej kolejną edycję kampanii Kupuj Świadomie Produkt Polski.
Z badań rynku wynika, że „Produkt polski” to najbardziej rozpoznawalny znak resortu rolnictwa. Według wiceministra, wybierając oznaczony w ten sposób towar, mamy 100 proc. gwarancję, że został on wytworzony z polskich produktów, od polskiego rolnika.
Rafał Romanowski zwrócił uwagę, że każdy produkt z oznaczeniem "Produkt polski" musi zawierać co najmniej 75 proc. surowców wytworzonych w Polsce. Pozostałe 25 proc. dopuszczone jest dla surowców, które nie są wytwarzane w Polsce (np. bakalie czy przyprawy).
Kampania Kupuj Świadomie to kolejna edycja akcji promocyjno-informacyjnej, którą od 2019 r. prowadzi Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wspólnie z Krajowy Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa (KOWR). Kampania ma na celu edukację konsumentów, pokazując im, że warto zwracać uwagę na pochodzenie produktów podczas codziennych zakupów i czytać etykiety produktów spożywczych. Ponadto rolnicy i producenci żywności są informowani o możliwościach i warunkach znakowania wyrobów biało-czerwonym znakiem „Produkt polski”.
O sukcesie polskiej żywności może świadczyć to, że w ubiegłym roku padł kolejny rekord - wartość eksportu polskiej żywności osiągnęła ponad 47 mld euro, przy bardzo korzystnym dodatnim bilansie handlowym, który wynosi ponad 15,5 mld euro.
- Konsumenci coraz bardziej doceniają pochodzenie produktów. Zdecydowanie rośnie ich patriotyzm konsumencki (...). Warto pamiętać, że z każdej wydanej na taki produkt złotówki ponad 80 proc. wraca do krajowego obiegu gospodarczego – podkreślił wiceminister Romanowski.
Dodajmy, że Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP od początku tego roku jest zaangażowane w propagowanie lokalnego patriotyzmu konsumenckiego, co zostało docenione przez szefów resortu rolnictwa.
***
- Z końcem lipca zorganizujemy w całej Polsce 240 pikników z Produktem Polskim, a 24 i 25 czerwca na Stadionie Narodowym przeprowadzimy I festiwal polskiej żywności wysokiej jakości - poinformował Waldemar Humięcki, dyrektor generalny KOWR.
Kampania Kupuj Świadomie Produkt Polski obejmuje spot, banery i plakat. Będzie prowadzona także w telewizji oraz w radio.
Na podstawie: wnp.pl
Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej |
|
---|---|
ul. Miodowa 14 00-246 Warszawa |
|
+48 22 6350184 507-130-369 |
|
biuro@srw.org.pl |