„Meat from Poland” na paryskim SIAL

25.10.2024

60. edycja SIAL Paryż (19-23 października), jak przystało na diamentową rocznicę, przyciągnęła ponad 285.000 uczestników. To jeden z rekordów, bo kolejnym jest 270.000 metrów kwadratowych powierzchni wystawienniczej, na której – i to też rekord – zaprezentowało się 7.500 wystawców z 205 krajów.

Co może wiele osób zaskoczyć – Polska znalazła się w pierwszej dziesiątce państw, które wynajęły największą powierzchnię w kilku halach. Polska uplasowała się na miejscu 9., a tuż za naszym krajem… Brazylia. Krajowy Ośrodek Wspiercia Rolnictwa pod hasłem „Poland tastes good” przygotował 3 zbiorcze stoiska. Duże zainteresowanie zbudziło między innymi stoisko branży
mięsnej „Meat from Poland”, którego głównym gospodarzem była UPEMI.
To właśnie na tym stoisku, gdzie przedstawiono produkcję 16 firm, gościły także 4 firmy zrzeszone w Stowarzyszeniu Rzeźników i Wędliniarzy RP. Zarząd tej organizacji reprezentowali prezes Tomasz Parzybut i wiceprezes Łukasz Wielgat.
- Tegoroczny SIAL zgromadził ogromną rzeszę polskich przetwórców i eksporterów z sektora spożywczego – mówi Tomasz Parzybut. – Trzeba przyznać, że na wspólnym stoisku znakomicie zaprezentowała się także branża mięsa wieprzowego i wołowego. Szesnaście firm przygotowało interesującą ofertę, która przyciągnęła wielu potencjalnych importerów. Stowarzyszenie reprezentowały: Food Service, Agro-Handel, ZM Wędlinka i HK Foods Poland.
Polscy wystawcy uznali, że frekwencja na stoisku „Meat from Poland” była rekordowa. Jak podkreślają szefowie SRW, stoisko było świetnie przygotowane, wszystko dograne, stąd zadowolenie firm, które wystawiały na nim swoje produkty i spotykały się z gośćmi z całego świata. Pozytywne recenzje zebrał także Wieczór Branżowy, organizowany 21 października wspólnie z KRD-IG.
Prezes SRW RP podkreśla, że europejskich targach spożywczych z każdym rokiem zwiększa się liczba polskich wystawców i uczestników tych wydarzeń. Uwagę zwiedzających SIAL w Paryżu przyciągały nie tylko duże stoiska KOWR, „Meat from Poland”, KRD-IG czy Polskiej Izby Mleka, ale także takich firm jak Tarczyński, Sokołów, Animex, NERO czy MARK’S, PEK-POL i wielu innych. Te wyróżniające się prezentacje napawają optymizmem i dają nadzieję na jeszcze lepsze wykorzystanie szans eksportowych.
- Targi krajowe i zagraniczne to także znakomita okazja do spotkań, wymiany doświadczeń i sygnalizowania problemów – dodaje prezes Parzybut. – Nie inaczej było w Paryżu. Kilkudniowy pobyt na SIAL przyniósł nam wiele owocnych rozmów. O ich wynikach będziemy wkrótce informować. Póki co mogę zaznaczyć, że rośnie zainteresowanie firm z SRW RP wszelkimi kontaktami zagranicznymi. Już dziś mogę powiedzieć, że na przyszłoroczne wyjazdy, w ramach unijnego programu promocyjno-informacyjnego „Taste Europe!”, mamy już komplet uczestników. To wynik naszych starań o to, by jak najwięcej firm uczestniczyło w wyjazdach na międzynarodowe imprezy targowe.
Za rok – w dniach 4-8 października – odbędą się targi ANUGA w Kolonii. Organizatorem branżowego stoiska „Meat from Poland” będzie tym razem Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP. Już teraz warto się tym wydarzeniem zainteresować.
BS

Fot. Archiwum SRW RP

Dane Adresowe

Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy
Rzeczypospolitej Polskiej
ul. Miodowa 14
00-246 Warszawa
+48 22 6350184
507-130-369
biuro@srw.org.pl

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.