Rozmowa z Markiem Bielskim, pomysłodawcą i realizatorem Kongresu MEATing 2023
Zbliża się szósty już Kongres Mięsny. Rozumiem, że z każdym dniem rosną emocje
organizatorów i uczestników...
- To będzie czwarty kongres stacjonarny. W czasie pandemii organizowaliśmy dwa online.
Z kongresu na kongres rośnie jego popularność w branży mięsnej. Na czym polega sukces
tego przedsięwzięcia?
- To ja się teraz trochę pochwalę?
Koniecznie!
- Myślę, że tej popularności należy upatrywać w dobrej organizacji Kongresu. Wiele osób
zwraca na to uwagę. Uczestnicy podkreślają, że to branżowe spotkanie jest zawsze bardzo
dobrze przygotowane, z dużą dbałością o szczegóły, że za każdym razem pojawia się coś
nowego, zaskakującego, jak choćby aplikacja kongresowa, która od ubiegłorocznej edycji
świetnie się sprawdza. To jest takie rozwiązanie, które bardzo pomaga uczestnikom w
pełniejszym udziale w kongresie. Aplikacja zwiera wiele ciekawych funkcji. Jedną z nich jest
gra, w której nasi uczestnicy zdobywają punkty, a w efekcie ciekawe nagrody. Innym
mocnym punktem jest merytoryka. Staramy się, przekazywać dużo nowych informacji,
ważnych dla branży mięsnej.
Podobnie będzie w tym roku?
- Tym razem zaplanowaliśmy 30 prezentacji merytorycznych, do tego dwie debaty oraz
podsumowanie konkursu podczas gali wieczornej. Konkurs o tytuł „To mi smakuje. Eksperci
rekomendują” adresowany był do zakładów przetwórczych. I to też jest rekordowa edycja,
ponieważ zgłosiło się ponad 20 firm. Jury konkursowe oceniało blisko 100 produktów. Sądzę,
że na zainteresowanie wpłynęła zmiana sposobu oceny produktów.
Na czym ona polegała?
- Tym razem jury składało się z dwóch grup oceniających. Jedną stanowią eksperci z zakresu
technologii, drugą - przedstawiciele sieci handlowych. Zakłady miały okazję pokazać swoje
produkty osobom, które decydują o tym, czy dane produkty trafiają na sieciowe półki. Ocena
odbyła się 26 kwietnia. Dowiaduję się, że wiele kontaktów między producentami a
przedstawicielami sieci zostało już nawiązanych. Myślę, że będą one kontynuowane podczas
Kongresu, ponieważ przedstawiciele sieci także będą uczestniczyć w tym wydarzeniu.
Czy kolejne edycje MEATing są jednotematyczne czy też prezentacje dotyczą różnych
aktualnych dla branży tematów?
- Kongres składa się z dwóch części. Pierwszy dzień poświęcony jest trendom; drugi dzień –
jakości. Naszymi gośćmi są reprezentanci trzech działów w zakładach przetwórczych. To są
przedstawiciele działów technologii, rozwoju i jakości. Te wszystkie działy bardzo mocno ze
sobą współpracują. Technolodzy często uczestniczą w projektowaniu produktów; często są
członkami działów rozwoju. Natomiast jakość ma znaczenie dla wszystkich tych grup.
I właśnie dla nich, zaproszeni przez was eksperci przygotowują prezentacje. Trzeba
przyznać, że z roku na rok są one coraz ciekawsze, przygotowywane w nowatorskiej formie
, w wyjątkowej oprawie, z wykorzystaniem najnowszych technik multimedialnych.
- Przyznaję rację. Widać, że prelegenci nabywają coraz większego doświadczenia w
pokazywaniu konkretnych problemów i wskazywaniu możliwości ich rozwiązywania.
Uważam - i to im często powtarzam - że taki sposób prezentacji spowoduje, że firmy będą
tymi rozwiązaniami zainteresowane.
A o tym, że efektem tych wystąpień jest rosnące zainteresowanie proponowanymi
rozwiązaniami, a w ślad za tym rosnąca liczba uczestników kongresu. Czy hotel Mazurkas w
Ożarowie jest jeszcze w stanie pomieścić wszystkich?
- Lokalizacja jest według nas najlepsza pod względem komunikacyjnym. Na szczęście baza
hotelowa wokół Mazurkasa jest duża, więc udało się nam wszystkich rozlokować. Udało się
nam także zaplanować wieczorną Galę tak, żeby była jak najbardziej uroczysta i elegancka.
Zrobimy wszystko, by wszystkich jak najlepiej, jak najbardziej komfortowo ugościć.
Czy to, że w ramach Kongresu odbywać się będzie Walne Zebranie Stowarzyszenia
Rzeźników i Wędliniarzy RP, stanowi jakiś problem?
- To jest dla nas duży atut, który podnosi rangę tego wydarzenia. Walne SRW RP -
największej organizacji branży mięsnej - pokazuje, że nasze wydarzenie jest ważne i liczące
się w branży. Cieszymy się z tego, że Stowarzyszenie będzie z nami. Podjęliśmy wspólne
działania – to będzie między innymi debata „Wyzwania w branży mięsnej” pod patronatem
Ministra Rolnictwa i z udziałem przedstawicieli tego resortu. Chciałbym jeszcze jedno
podkreślić – od początku organizowania Kongresu stawiamy bardzo mocno na to, żeby w
wydarzeniu nie uczestniczyli jedynie sponsorzy, ale przede wszystkim przedstawiciele
zakładów przetwórczych, a w tym roku także sieci handlowych. Udział w Kongresie wezmą
reprezentanci blisko 100 zakładów miesnych i 10 sieci handlowych.. Ja zawsze podkreślam,
że w takich wydarzeniach najważniejsze jest, by dwie strony były zadowolone. Jeśli
uczestnicy mówią: „Dziękuję, że mogłem tu być” – to chyba jest to najlepsze potwierdzenie,
że to ma sens i warto to nadal robić.
I tu się zgadzamy. Kongres MEATing to już marka sama w sobie.
Rozmawiała: Bożena Skarżyńska
Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej |
|
---|---|
ul. Miodowa 14 00-246 Warszawa |
|
+48 22 6350184 507-130-369 |
|
biuro@srw.org.pl |