Za nami „Okrągły stół branży mięsnej i handlu nowoczesnego”. Tę dwubranżową debatę, która 15 listopada odbywała się podczas Targów Marek Własnych w Kielcach przygotował zespół znany z dobrych pomysłów i dobrej współpracy - Redakcja miesięcznika Rzeźnik Polski oraz Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP.
Tomasz Parzybut, prezes Zarządu SRW RP przedstawił licznemu gronu uczestników program spotkania, którego wstępem był wykład „System RASFF i jego konsekwencje” wygłoszony przez lek. wet. Jacka Kucharskiego, eksperta ds. bezpieczeństwa żywności.
Na pytanie: czy producenci mięsa i przetworów mięsnych mają się czego obawiać w świecie marek własnych odpowiadał Grzegorz Mech, Business Development Manager GfK Polonia.
Jak standardy IFS pomagają w kształtowaniu bezpieczeństwa i jakości w produkcji i łańcuchu dostaw żywności? Odpowiedzi na ten temat udzieliła Beata Studzińska-Marciniak, Global Product &Scheme Manager Food, TÜV Rheinland Polska Sp. z o.o.
Najnowszym trendom w projektowaniu sklepu mięsnego, jakie pochodzą z USA, uczestnicy debaty przyglądali się wraz z dr. Markiem Borowińskim, zastanawiając się, czy tamtejsze sposoby aranżacji sklepów mięsnych przyjmą się w Polsce.
O przygotowaniu firmy oraz oferty do współpracy z sieciami handlowymi (na przykładzie ZM Smak Górno) opowiedziała Urszula Miazga, menadżer ds. rozwoju tego zakładu.
Trendy wyrobów mięsnych paczkowanych i roślinnych zamienników mięsa w handlu detalicznym były tematem wykładu dr Magdaleny Wilgatek, CMR Sp. z o.o. Natomiast trzy sposoby wprowadzenia produktów na półki sieci handlowych Tomasza Szaconia, Retailpoland Consulting.
Po serii prezentacji odbyła się debata ekspercka pt.: „Win-Win. Czy to możliwe w relacjach producent – sieć handlowa?”.
Debatę oprowadził Andrzej Wojciechowicz. Panelistami byli: Teresa Pietrzyk, dyr. Ds. zakupów PSH Nasz Sklep; Grzegorz Zych, Grupa Eurocash; Grzegorz Mech, Consumer Panel Service GfK; Dariusz Niebieszczański, ZM Niebieszczańscy; Tomasz Obszański, Farma Roztocza.
Uczestniczący w niej reprezentanci branży mięsnej, przedstawiciele handlu oraz firm i organizacji związanych z tymi dwoma sektorami gospodarki chętnie zadawali pytania i dzielili się swoimi uwagami na temat relacji, o których mówi się, że łatwymi nie są. Z wypowiedzi uczestników z obu stron Okrągłego Stołu wynika, że - łatwymi być mogą.
BS
Fot. Rzeźnik Polski
Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej |
|
---|---|
ul. Miodowa 14 00-246 Warszawa |
|
+48 22 6350184 507-130-369 |
|
biuro@srw.org.pl |