Kampania promocyjna „Tasteful Europe – Tradition and Quality” („Europa pełna smaków – tradycja i jakość”), realizowana jest w Korei Południowej, Wietnamie i Japonii przez polskie Konsorcjum: Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP oraz Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. W ramach tego programu zorganizowano dwie wizyty w Korei i Wietnamie. W dniach 20-21 lutego odbyła się konferencja prasowa, spotkania z sieciami handlowymi, spotkania B2B oraz Branżowa Konferencja Interaktywna w hotelu Grand Hayatt w Seulu. Podobne wydarzenia towarzyszyły wyjazdowi w dniach 23-24 lutego do Ho Chi Minh (d. Sajgon).
Profesjonalne szkolenia przeprowadzone w sposób nowatorski, intrygujący i barwny, były bogate w różnorodne informacje z zakresu nowoczesnej uprawy, hodowli i technologii przetwórstwa, stosowanych w krajach Unii Europejskiej. Ich niewątpliwą atrakcją był kulinarny pokaz w wykonaniu najlepszych polskich mistrzów kuchni, który towarzyszył wykładom i prezentacjom.
Gospodarzami spotkania, obok osób reprezentujących konsorcjum, byli przedstawiciele firm mięsnych zrzeszonych w SRW RP: ZM Nowak, ZM Warmia, Agro Handel, Marks, Frizzo, ICS, Blu Berry w towarzystwie wiceministra rolnictwa Lecha Kołakowskiego i Pawła Niemczuka, Głównego Lekarza Weterynarii.
Hasło kampanii zostało poddane głębokiej analizie, z której uczestnicy spotkania wynieśli zapewnienie: produkty z krajów Unii Europejskiej oznaczają jakość wynikającą z troski o innowacyjne metody stosowane w zakresie bezpieczeństwa żywności na każdym etapie jej produkcji. Nowoczesna wiedza z wykorzystywaniem skarbnicy dziedzictwa kulinarnego przynoszą efekty w postaci wyśmienitych produktów mięsnych, warzywnych i owocowych.
To właśnie walory tych produktów: świeżej, schłodzonej i mrożonej wołowiny oraz wieprzowiny, wysokiej jakości mięsa drobiowego, a także świeżych i przetworzonych warzyw uczestnikom konferencji przedstawiali realizatorzy unijnej kampanii „Europa pełna smaków – tradycja i jakość”. Uczestnicy konferencji i spotkań biznesowych mogli nieskrępowanie rozmawiać z organizatorami kampanii, ekspertami w zakresie przetwórstwa żywności, a także z kucharzami, którzy przygotowując kolejne dania, udzielali informacji o kulinarnych walorach promowanych produktów. Możliwość obserwowania pracy w konferencyjnej kuchni była kolejną wartością dodaną programu konferencji.
Jej uczestnicy nie kryli zadowolenia. Innowacyjna formuła spotkania, podczas którego każdy uczestnik mógł zdobyć nowe informacje na temat wybranych gatunków mięsa, warzyw i owoców z Unii Europejskiej, sposobu ich produkcji i przetwarzania, a także posmakować dań z nich przygotowanych, zyskała uznanie. Liczba potencjalnych kontrahentów, którzy podjęli rozmowy po konferencji, budzi w europejskich producentach nadzieję na wzrost eksportu w obu azjatyckich krajach.
Oprac. BS
Zdjęcia: Piotr Ziemann
Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej |
|
---|---|
ul. Miodowa 14 00-246 Warszawa |
|
+48 22 6350184 507-130-369 |
|
biuro@srw.org.pl |