Bilans wrzesień 2021

B reidenbach, 7 lipca 2021 roku, We- ber Maschinenbau świętuje swoje urodziny. To rodzinne przedsię- biorstwo kończy w tym roku 40 lat. W cią- gu tych czterech dekad wiele się wydarzyło. Z małego przedsiębiorstwa w środkowej He- sji w Niemczech firma rozwinęła się w ak- tywnego na całym globie lidera rynku świa- towego. Weber jest dziś silnym partnerem dla przemysłu spożywczego. Firma projek- tuje i produkuje kompletne linie do krojenia i pakowania dla przemysłu spożywczego, a w szczególności do wędlin i serów. Założyciel firmy – GüntherWeber – w 1981 roku rozpoczął swoją działalność z zaledwie dwoma pracownikami. Początkowo Weber Fleischereitechnik GmbH koncentrowała się na produkcji odskórowaczek oraz na regene- racji maszyn używanych. Krajalnice zrewolucjonizowały rynek Jednak podwaliny pod niepowtarzalną histo- rię sukcesu przedsiębiorstwa zostały położone w 1986 roku wraz z opracowaniem pierwszej krajalnicy. Przewyższała ona pod wieloma względami wszystkie inne maszyny dostęp- ne na rynku i była prawdziwą rewolucją. Roz- wój przedsiębiorstwa od tego momentu aż do osiągnięcia przez Webera pozycji lidera na rynku był logiczną konsekwencją tego inży- nierskiego wyczynu. Na przestrzeni dziesięcioleci portfolio pro- duktów było stale rozwijane tak, że Weber oferuje dziś – z jednej ręki – kompletne linie do krojenia, od przygotowania produktu do sprawdzonego opakowania zbiorczego. Jed- nak wiele rzeczy nie zmieniło się w ciągu 40 lat historii: wartości takie jak partnerstwo, empatia i zamiłowanie do zaawansowanej technologii są mocno zakorzenione w samo- ocenie i kulturze przedsiębiorstwa. Znajduje to również odzwierciedlenie w głównym celu: ułatwianie życia klientom. Günther Weber, założyciel firmy, zawsze przywiązywał dużą wagę do budowania praw- dziwych relacji, które charakteryzują się tym, że klienci i ich wymagania są niezmiennie w centrum wszystkich działań. Tę maksymę kontynuuje nie tylko Tobias Weber, który kie- ruje przedsiębiorstwem jako prezes zarządu w drugim pokoleniu, ale także wszyscy pra- cownicy Grupy Weber. Uważnie słuchamy, by zrozumieć wymaga- nia w celu znalezienia idealnego, indywidu- alnego rozwiązania. Nigdy nie poprzestaje- my na zadowoleniu i zawsze szukamy jeszcze lepszych rozwiązań, lepiej dopasowanych do potrzeb firm z branży spożywczej. Tak wła- śnie działa partnerstwo w Weberze. A bez- warunkowe ukierunkowanie na klienta jest z pewnością jedną z najważniejszych tajemnic tego odnoszącego światowe sukcesy przed- siębiorstwa. Od małej firmy do pięciu potężnych zakładów Od momentu założenia przedsiębiorstwa cała paleta maszyn high-tech jest produkowana wyłącznie w pięciu zakładach produkcyjnych w Niemczech. W tych pięciu miejscach pra- cuje duża część z około 1.500 zatrudnionych obecnie pracowników. Założycielska siedziba w Breidenbach w środkowej Hesji, po licznych rozbudo- wach, pozostaje główną siedzibą firmy i tym samym odzwierciedla silne powiąza- nia z Niemcami jako miejscem prowadzenia działalności gospodarczej. Wreszcie „Made in Germany” pozytywnie wpływa na wize- runek przedsiębiorstwa i jego produktów, ponieważ cecha ta jest nadal uznawana na całym świecie jako znak jakości i gwarancja najwyższej jakości. Jednocześnie to rodzinne przedsiębiorstwo jest aktywne i reprezentowane na całym świe- cie: Weber Maschinenbau działa dziś łącznie w 22 lokalizacjach, a ponadto posiada we wła- snej sieci wielu partnerów handlowych i ser- wisowych. W ten sposób dostawca systemów jest blisko swoich klientów na całym świecie, co gwarantuje osobistą i bezpośrednią obsługę – czyli praktyczną bliskość klienta. Od małej firmy zajmującej się technologią przetwarzania mięsa, do odnoszącego sukcesy na całym świecie dostawcy kompletnych rozwiązań 40 lat innowacji. 40 lat pasji. 40 lat Weber Maschinenbau wrzesień 2021 BILANS DODATNI 0 9

RkJQdWJsaXNoZXIy MjM4OTk5