Bilans marzec 2021

P OLAGRA to wydarzenie o naj- dłuższej tradycji biznesowej w Pol- sce, jedno z kluczowych wydarzeń branży spożywczej i HoReCa. Tegoroczna edycja wydarzenia zaplanowana została na 4-6 października. Co roku udział w tych targach bierze kilku- set wystawców i kilkadziesiąt tysięcy zwiedza- jących z całego świata. Wubiegłym roku było to jedno z nielicznych wydarzeń branżowych, które, choć na mniejszą skalę, to jednak od- było się. Jakie plany mają organizatorzy na ten rok? Ekspozycja – źródło wiedzy i kontaktów Niewątpliwym atutem POLAGRY jest jej różnorodność i to się na pewno nie zmieni. Ekspozycja ma pozwolić zapoznać się z żyw- nością, stanowiącą odpowiedź na preferencje dietetyczne konsumentów, a także z nowymi technologiami, które wspierają procesy pro- dukcyjne z zachowaniem najwyższych stan- dardów bezpieczeństwa w produkcji żywności oraz z rozwiązaniami dedykowanymi sekto- rowi HoReCa. Organizatorzy mają nadzieję, że w tym roku uda się też powrócić do utworzenia stref dedykowanych polskiej branży mięsnej i mleczarskiej, realizowanych przy wsparciu partnerów branżowych, które mają na celu promocję polskiej produkcji. W planach jest również strefa poświęcona rozwijającemu się sektorowi produktów Eko, związana ze świa- domością rosnącego znaczenia żywności wy- różniającej się jakościowo oraz zmieniającymi się preferencjami konsumentów. Formuła targów Targi to przede wszystkim miejsce bezpo- średnich kontaktów biznesowych, ale nie jest wykluczone, że POLAGRA 2021 zostanie zrealizowana w formie hybrydowej, by umoż- liwić realizację kontaktów biznesowych z ca- łego świata. – Przygotowujemy się na hybrydowy mo- del targów POLAGRA. Zależy nam bardzo, by mogli z niego skorzystać między innymi kontrahenci z zagranicy, zainteresowani im- portem polskiej żywności, którzy mogą spo- tkać się z ograniczeniami w podróżowaniu – informuje Dariusz Wawrzyniak, dyrektor grupy produktów. Grupa MTP ma już za sobą pierwsze wyda- rzenie o charakterze kontraktacyjnym, zreali- zowane za pośrednictwem platformy online. Zdobyte w tym zakresie doświadczenie nie- wątpliwie przełoży się na realizację targów POLAGRA. Promocja polskiej żywności Do tej pory proeksportowe cele na targach POLAGRA realizowano przede wszystkim w ramach projektu Hosted Buyers, w ramach którego aranżowane były bezpośrednie spot- kania producentów z wyselekcjonowaną gru- pą kupców zagranicznych. W poprzednich edycjach w programie wzięło udział ponad 100 przedstawicieli sieci handlowych z takich krajów jak: Rosja, Ukraina, Estonia, ZEA, Algieria, Włochy, Belgia, Wielka Brytania, Chorwacja, Francja, Rumunia, Izrael, Liban, Białoruś czy Arabia Saudyjska. – Hosted Buyers to bardzo istotny element targów, który pozwala promować polską żyw- ność na rynkach zagranicznych. Nie wyobra- żamy sobie, by mogło go zabraknąć podczas tegorocznej edycji. Nasze prace, związane platformą online, służącą do umawiania spot- kań biznesowych, niewątpliwe pomogą nam wzmocnić ten punkt programu POLAGRY – objaśnia Dariusz Wawrzyniak. Transfer specjalistycznej wiedzy POLAGRA to nie tylko ekspozycja, ale także wydarzenia jej towarzyszące. Pande- mia modeluje na swój własny sposób różne gałęzie gospodarki. Dlatego organizatorzy planują w tym roku specjalną część targów poświęcić prezentacji istotnych dla bran- ży raportów związanych ze zmieniającym się rynkiem, preferencjami konsumenckimi oraz tendencjami, jakie obierają poszczególne sektory branży spożywczej. Mają one stać się podstawą do debaty interesariuszy wybranej tematyki na temat kierunków działań w ko- lejnych latach. Wzorem lat poprzednich planowane są także specjalistyczne szkolenia z różnych ob- szarów prowadzenia biznesu w sektorze spo- żywczo-gastronomicznym, a także warsztaty kulinarne, w tym powrót znanych z poprzed- nich edycji targów spotkań Master Class, do udziału w których organizatorzy planują za- prosić, w roli prowadzących, znakomitych szefów kuchni. Targi POLAGRA od lat integrują bran- żę spożywczo-gastronomiczną i są miejscem eksploracji nowych kontaktów biznesowych, wymiany wiedzy, rozmów o przeszłości sekto- ra. Organizatorzy deklarują, że ta tradycja zo- stanie utrzymana. POLAGRA będzie, zgod- nie z hasłem przewodnim, zaprojektowana ze smakiem, a przy tym z zachowaniem naj- wyższych standardów bezpieczeństwa, poz- walając jej uczestnikom realizować cele biz- nesowe w dogodnej dla nich formie. Więcej informacji: www.polagra.pl POLAGRA 2021 Targi zaprogramowane ze smakiem BILANS DODATNI marzec 2021 3 4 Zapowiedź

RkJQdWJsaXNoZXIy MjM4OTk5